В процесі вибору нерухомості є велика кількість етапів, починаючи від вибору об’єкта до скоєння безпосередньо самої угоди купівлі-продажу. І в залежності від учасників процесу на це йде різний період часу.
Припустимо, Ви вже визначилися з об’єктом покупки. З цього моменту необхідно провести переговори з продавцем, обговорити і прописати всі деталі в договорі завдатку, встановити часовий проміжок, в який обидві сторони зобов’язуються провести саму угоду. Потім настає етап підготовки документів для нотаріального оформлення.
З боку покупця це безпосередньо обумовлена сума і документи, що підтверджують особу, а також свідоцтво про шлюб і присутність другої половини, якщо така є.
З боку продавця це цілий перелік документів:
- паспорт та ідентифікаційний код продавця;
- якщо продавець перебуває в шлюбі, необхідно свідоцтво про шлюб (або про його розірвання), паспорт та ідентифікаційний код чоловіка / дружини;
- правовстановлюючі документи на нерухоме майно – договір купівлі / продажу, договір дарування і тп;
- форма 3;
- незалежна оцінка нерухомості;
- квитанції про оплату за комунальні послуги;
- довідки про відсутність заборгованості з ЖЕКу / ОСББ, а також комунальних служб;
- витяг з ДЗК (при необхідності).
Виходячи з цього, якщо продавець нерухомості раніше не стикався з такими питаннями, процес збору документів може затягнутися на тривалий період. Адже прийомні дні для видачі форми 3 – тільки понеділок і четвер. Довідку з ЖЕКу / ОСББ теж доводиться чекати близько тижня. У комунальних конторах для отримання довідки про відсутність заборгованості треба витратити багато часу. У нотаріуса, як правило, запис на проведення угоди розписаний на 5-7 днів наперед.
У такій ситуації допоможе досвідчений фахівець з нерухомості. Так як рішенням такого роду проблем ріелтор займається щодня, йому не складе труднощів зібрати всі ці документи навіть протягом одного робочого дня. А якщо ріелтор «веде» продавця від самого початку продажу об’єкта, то він продумує все заздалегідь і допомагає підготувати всі необхідні документи на етапі пошуку покупця. Радить перепрописати всіх мешканців до того, як з’явиться потенційний покупець, що автоматично вирішує можливі проблеми з опікунською радою.
Також важливу роль відіграє посередництво в переговорах між покупцем і продавцем при виникненні спірних моментів. Всі ми дуже різні і у кожного є розуміння «правильності» ситуації. Ось в такий момент дуже виручає присутність третьої сторони, яка максимально об’єктивно зможе знайти оптимальний вихід, що влаштовує як покупця, так і продавця.
Нерідко виникають ситуації, коли клієнти дуже обмежені в часі, переглядають варіанти для купівлі «на потім», але знаходять такий гідний варіант, який не хочеться втрачати. У цьому також допоможе ріелтор – збере всі довідки, домовиться з нотаріусом і проведе операцію за один день.
Як ми бачимо, в процесі підписання нотаріального договору головне не час, а фахівець, який все зробить правильно. Якщо Вам необхідний такий фахівець, Ви завжди можете звернутися за допомогою в агенство нерухомості NID company, де Вас проконсультують справжні професіонали своєї справи!
Вдалих покупок і легких продажів!